2011. január 17., hétfő

Homeopátia II. - Terhességi rosszullétek kezelése

Én ezeket nem próbáltam, mivel egyik terhességem alatt sem volt jellemző a rosszullét, hányinger, hányás. Ha mégis (talán terhességenként 1-2 alkalommal émelyegtem), akkor meg segített egy fél pohár kóla: kikevertem a szénsavat, és lassan elkortyoltam. 

De vannak homeopátiás szerek, amik talán enyhítik a rosszulléteket, akiknél van:

TERHESSÉGI HÁNYINGER, HÁNYÁS ESETÉN
• Colchicum autumnale
Tünetek: Extrém túlérzékenység szagokra, ételundor (már az ételek látványa és szaga is hányingert és hányást vált ki), ájuláshajlam, hideg verítékezés.
Adagolás: Colchicum D6 vagy C6 2-3x1 tabletta
• Ipecacuanha
Tünetek: Szinte állandó igen intenzív hányinger, ismétlődő hányás, a hányinger a hányást követően sem csillapodik, időnként hasmenéssel és hasi görcsökkel kombinálódik, a nyelv nem szokott lepedékes lenni.
Adagolás: Ipecacunha D6 vagy C6 2-3x1 tabletta
• Sepia
Tünetek: Állandósult hányinger, ami reggel felkeléskor és délután rosszabb, extrém szagérzékenység, a beteg tejszerű folyadékot hány.
Adagolás: Sepia D12 vagy C12 2-3x1 tabletta
• Iris
Tünetek: Gyomorégés, savas felböfögés, erős nyálfolyás, a tünetek periódikusan jelentkeznek.
Adagolás: Iris D6 vagy C6 2-3x1 tabletta

2 megjegyzés:

  1. Az Ipeca-t nekem is mondta a doki, de egy patikában sem volt és rendelésre sem tudtak hozni, jelenleg nincs forgalomba, mert állítólag nem vették. Szóval ne keressétek. A Sepia, meg biztos szép és jó csak nekem nem javított a dolgokon, pedig 2x 5-öt szedtem. :(

    VálaszTörlés
  2. igen, sajnos ez a baj a homeos szerekkel... :( Én a szülésindítóhoz nem kaptam sehol az egyik bogyót...

    VálaszTörlés