2011. január 15., szombat

Kórházi csomag

Mikor a Lányomat vártam, a szülésznőm adott egy listát, miket érdemes vinni. Gondolom ezt sokaknak elmondják, mégis, amikor ott voltam a kórházban, döbbentem rá arra, hogy sokan 2 bőröndnyi cuccal érkeznek, és feltételezem, hogy a bőrönd tartalmának jelentős része nem is kerül elő... Ezért úgy gondoltam, írok egy listát, hogy szerintem miket érdemes a kórházba vinni.
Nekem anno azt mondták, 3 csomagot érdemes készíteni: egyet a szüléshez, egyet a kórházi napokra és egyet a hazamenetelhez (ezt majd Apuka hozza be a kórházba.)

SZÜLÉSHEZ:

-iratok (kiskönyv, leletek, személyi, TAJ kártya, házassági anyakönyvi kivonat/apasági nyilatkozat)
-1-2 db kényelmes hálóing
-vízálló papucs
-2-3 betét, Tena bugyi (tapasztalatom, hogy betétből nem baj, ha van több is, mert ha pl úgy mész már be, hogy folyik a magzatvíz, akkor bizony elfogy 3-4 betét is)
-1 db törölköző
-wc papír (nálunk pl nem volt a vajúdóban...), papír wc ülőke, zsebkendő
-apukának ruha, papucs (nem mindenhol van ugyanúgy, a Szt. Imrében pl 1.500 ft-ért kellett csomagot venni, de van, ahol ezt adják)
-maradák gátmasszázsolaj, homeos bogyók (ha szeretnéd használni őket szülés alatt)
-szénsavmentes víz
-ennivaló: Apukának akár szendvics is, a kismamának pedig nagyon  jól jön a szőlőcukor, műzliszelet, csoki, banán, stb. (nem minden kórházban engedik az evés-ivást, érdemes megkérdezni előre)
-fényképezőgép, kamera, tartalék elem
Esetleg ami még jól jöhet: pici tubus tusfürdő, fürdőköpeny (nem feltétlenül), hajgumi, zokni (állítólag zokni nélkül fáznak a kismamák, nem tudom, nem emlékszem sem arra, hogy volt-e rajtam zokni, sem arra, hogy fáztam-e... :) ). Illetve érdemes előre megkérdezni, a baba kap-e ruhákat a kórházban, mert ha nem, akkor a szülős csomagba is éremes már egy body-rugi-sapi-takarócska csomagot vinni a picúrnak. De a legtöbb helyen a babaruhát adják!

KÓRHÁZI NAPOKRA

-2-3 db szoptatós hálóing (pizsama kevésbé praktikus, könnyebben foltos lesz...)
-1-2 db szoptatós melltartó
-sok-sok Tena Lady betét (szerintem a legnagyobb a legjobb első napokban, és nekem elfogyott 1 csomaggal belőle)
-Tena betét tartó bugyi: gyógyszertárban kapható, nagyon praktikus háló bugyi. Viccesen néz ki, de nagyon praktikus, jól tart... Olcsó, 2 db van 1 csomagban, ennyi elég is, mert mosás után 1-2 óra alatt meg is szárad.
-fürdőköpeny
-papucs
-2 db törölköző
-fogkefe, fogkrém, tusfürdő, sampon, fésű
-melltartóbetét
-evőeszköz (vicces, de nálunk pl semmit nem adtak...)
-innivaló az első napra (rostosat nem ajánlott, inkább szűrt gyümölcslevet), szénsavmentes ásványvíz
-1 csomag keksz, ha éhen akarsz halni 2 evés között (én éhen akartam... :) )
Babának:
-1 csomag pelenka
-1 csomag popsitörlő
-1-2 db textil pelus
-legtöbb helyen ennyi elég a babának (vagy ennyi sem kell, érdemes megérdeklődni előre)

HAZAMENETELHEZ

-ha nem ugyanabban a ruhában akarsz hazamenni, mint amiben bementél a kórházba, akkor magadnak hazamenős ruha (feltehetőleg még mindig a kismama nadrág lesz a legkényelmesebb...)
-baba hordozó
-body, rugdalózó stb (évszaktól függően)
-pamut sapka (minden évszakban)
-vékony takaró (minden évszakban)

Nagyon remélem, hogy semmi nem maradt ki a listából, és segít valakinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése