2011. január 29., szombat

Közlekedés babával

A dolog nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk... A szülők többsége beruház egy babakocsiba, ami nem feltétlenül olcsó dolog... Választani pedig piszok nehéz, hisz kismillió típusú, tudású, funkciójú kocsit lehet kapni.
Ha valaki, hát én elmondhatom, hogy volt 1-2 kocsink az elmúlt 2 évben! De hiába, nem tudtam, mikre is kéne igazán odafigyelni.
Most megpróbálok némi támpontot adni, milyen szempontokat is érdemes figyelembe venni babakocsi választás előtt:

-ÁR: bizony a felső határ a csillagos ég... De érdemes előre kitalálni, hogy kb mennyi a maximum, amit erre szánunk.
-ÚJ/HASZNÁLT: ha már tudjuk, hogy mennyiért vennénk, érdemes elgondolkozni, hogy esetleg egy jó állapotú használt kocsi olcsóbb lenne..
-FUNKCIÓK: kell-e gyerekülés, ha kell, tartozzon-e a babakocsihoz (lehessen-e rögzíteni rá)? Mózeskosarat szeretnénk-e? Ha igen, akkor merev falút vagy elég a textil mózes? Ez mind saját ízlés, igény kérdése... Nekünk multifunkciós van, ami ugye levehető mózeskosarat, sportkocsit és hordozót tartalmaz. Ha nem ilyet szeretnénk, figyeljünk oda, hogy vízszintesig dönthető legyen a háttámla!!!
-KERÉK: útviszonyoktól függően érdemes választani kis/nagy/felfújható kerekű kocsit
-SÚLY: ha tömegközlekedés, emeletre hurcolás, stb is szóba jön, érdemes odafigyelni, hány kiló is a babakocsi. Mondjuk a legtöbb sajnos bizony 12-13 kg, és akkor még nincs benne gyerek...
-TOLÓKAR: na nálam ez is fontos kérdés volt! Tudtam, hogy nekem bizony az egybe tolókar a szimpatikus, és bizony imádom is (könnyebb 1 kézzel tolni)!!! Más meg el sem tudná képzelni...
-BOLYGÓ KERÉK: szintén szempont, hogy bolygókerekes-e a kocsi, vagy sem... Nekem pl, aki vásárolni járok, el sem tudnám képzelni az életet bolygókerekek nélkül... :)) Hiszen sokkal fordulékonyabb így a kocsi
-MENETIRÁNY: szeretnénk-e, ha 2 irányból tolható a kocsi? Szerintem ez is fontos, én utáltam volna, ha nem felém néz a gyerek eleinte a sportkocsiban...
-BEVÁSÁRLÓ KOSÁR: bár a legtöbb kocsihoz alapvetően van, nem árt megnézni, mekkora!
-TISZTÍTHATÓSÁG: nagyon fontos, hogy levehető legyen a huzat, különben rémálom a tisztítása...
-ÖSSZECSUKÁS: ernyő kocsi legyen vagy lapra csukható? Ha kicsi a csomagtartó, ez is szempont!

És akkor amire még érdemes odafigyelni:

MÓZESKOSÁRNÁL:
Mi az 1. babakocsinknál bizony pórul jártunk, eszembe sem jutott, hogy nézzem, mekkora a mózes... Hát nem mindegy, minél nagyobb legyen, hogy ne legyen 3-4 hónap múlva már kicsi...
Praktikus, ha lehet emelni a mózes háttámláját is. 4-5 hónaposan még lehet, pici a baba a sportkocsihoz, de nézelődne már... Ilyenkor hasznos, ha meg lehet picit emelni a mózeskosár háttámláját.

SPORTKOCSI:
Ha csak sima kocsit veszünk, mózes nélkül, mindenképp legyen vízszintesig dönthető! Ha több funkciós a kocsi, akkor is majdnem vízszintesig, legalább 3 fokozatban legyen dönthető! Legyen tágas, vannak nagyon keskenyek, amik bizony télen nem praktikusak!!!

Ezen kívül milyen kiegészítők legyenek a kocsihoz? Esővédő, lábzsák, stb...

Egyéni vélemény, de ha sokat kell emelgetni a babakocsit, akkor érdemes úgy tervezni, hogy később vegyünk egy könnyű sportkocsit. Az már nincs horror áron, viszont könnyű vele közlekedni, 6-7 kg, és teljesen megfelelő...

Lesz egy bejegyzés a különböző hordozási módokról is, kendő, mei tai, erszény, stb, de ebben segítségre szorulok, így nem tudom, mikorra lesz pontosan bejegyzés belőle! :)

Ha bármilyen fontos szempontot kihagytam volna esetleg, akkor nyugodtan szóljatok, kiegészítem! ;)

3 megjegyzés:

  1. Olyan szuper a kék babakocsitok! Az nagyon nagyon tetszett.
    De ahogy olvasom vettetek másikat???

    Én egy Piere Cardin travelt néztem ki, tapasztalatom van barátnőmnek olyan van lassan 3 éves a kiscsaj még használják és a mózese is nagy, 6hósan még belefért, holott ült már, de nem volt hajlandó megmaradni a kocsi sport részébe:D
    Aztán csak beleszokott:D
    http://balamberbababolt.unas.hu/spd/0104008/Pierre_Cardin_babakocsi_PS682_TS_uj
    Köszi a bejegyzés ezzel is segítettél:D

    VálaszTörlés
  2. A nagyon régi kék? Ami a bárányos? Hát az naaaaaaaaaagyon szép volt, de naaaaaaaaaagyon nem praktikus... :))) Annak a mózesét 4 hónap alatt kinőtte Hanna, és utána a sport rész meg kagyló üléses volt, amiben még nem tudott ülni... Pedig nagyon szép volt, de hiába.
    Ugyan ezt élőben még nem láttam de nagyon csininek néz ki: http://www.etnobabakocsi.shp.hu/hpc/web.php?a=etnobabakocsi&o=kepgaleria_b3Tn
    Aztán lehet, ez is csak szép, de béna...
    Sportkocsiból meg baby design van, az talán 15-ért vettem, egyetlen baja, hogy még nem jöttem rá, hogy levehető-e a huzata, de az igazán praktikus kocsika!!
    Pierre Cardinról nem tudok nyilatkozni, általában vagy imádják, vagy utálják, de annno én is szemeztem vele.

    VálaszTörlés
  3. Piert körülöttem mindenki szereti...meg könnyű tolni is:D
    Etnot én is néztem, tetszik nekem is.....

    Szép volt az a barisotok:D
    De képeket elnézve sokkal kisebb mint a pier...abba mondom barátnőm kislánya 6 hónapos korában is vígan elfért:D

    Én most Hauck babakocsit is néztem....Azok is ilyen travel sistem, 3 rész.

    VálaszTörlés